Wie zijn wij en wat doen wij?

De LOTUSslachtoffers van onze vereniging stellen de buitenkant van hun lichaam beschikbaar aan de hulpverleners.

Dit doen ze doormiddel van ontwerpen, ensceneren, grimeren en acteren van ongevalstoedrachten op een zo realistische mogelijke manier.

De vereniging bemiddeld tussen de aanvragende hulpverleningsinstantie en onze leden.

Hulpverlenende instanties zijn BHV opleidingen, EHBO verenigingen, Brandweerkorpsen, Ambulancediensten, Universiteiten, Scholen, Opleidingsinstituten, Bedrijven enzovoort.

De LOTUSvereniging heeft het doel om de kennis van haar LOTUSslachtoffers op pijl te brengen en te houden door middel van  LOTUSopleiding in een groep en verrijkingslessen in de kring.

Dit wordt volgens de landelijke LOTUS norm, uitgebreid met de specifieke vragen en behoeften van hulpverlenende instanties.